-bloggdrottning bu eller bä?

Satt och kikade runt lite grand på "bloggtoppen", fans ju många riktigt bra bloggare efter plats 22 typ.
innan dess var det katastrof :|

blondinbella,amandavardet etc vad i helvete liksom? åå just, det kallas kändisbloggerska/bloggare nuförtiden, och huuuuuuuur i hela världen blir man känd av att skriva vilka kläder som används en dag,vilket smink och sen bara bullshit om ingenting? lunajspråket härjade villt och jag blev fan mörkrädd ett tag, dom här tjejjerna tjänar cash och får gåvor för att göra reklam såklart i sin blogg, men folk läser alltså den här skiten dom skriver och följer det sedan?
Jag har sagt förut att jag inte vill kalla det här för en blogg, fast det är klart det är det vid närmare eftertanke, anyways dom här brudarna skriver en hög inlägg varje dag,och får panik om dom inte hinner skriva sitt nionde inlägg nånstans på dagen mellan smink,klädval och shoppingrunda,innebär att det finns folk som följer deras rss flöde konstant? typ stalkeraktigt and shit ?

Ja annars sviker man ju läsarna.. om man inte uppdaterar 9 gånger på en dag alltså..
Då försvinner ju lite tjusningen o blogga, om det är "bara" 2000 pers som läser,hell jag är glad om 10 pers läser,för vem vet,kanske förändrar jag livet för nån av dom 10 den dagen? inte så högst troligt men du fattar vad jag menar..uppenbarelse,jesus style, thats how i roll.

Samhället står riktigt sjuk till verkar det som fan fram tills nu kändes det som jag hängt med bra under åren men nu loosa jag vettet och börja fundera igen...paus, bobbantime





ok vi går vidare.
En annan kul sak med dessa bloggar är att det liksom blir något krig om vem som har mest läsare och flest gåvor från företag som inte har råd med riktig reklam (alltho var det en dude som fick ett grymt snyggt armband,jag vill med ha,skicka så länkar jag din sida dude, 10 potentiella kunder coming your way)
och inte nog med gliringarna så snackas det skit oxå! okej runt här kan jag erkänna att jag faktist var tvungen att läsa igenom braaa många inlägg för att få läsa om ett helt bråk mellan 2 bloggare som tydligen inte gillar varandra too much, och det bästa av allt: "Jag ska säga till din pappa att du röker" haha, nu är det här bloggar som läses av flera tusen personer dagligen och dom ska framstå som seriösa,vinna priser osv och så läser man sånt där? haha.. Får jag en dotter i det här livet kommer jag spärra varenda modeblogg med författare under 20 år, för skulle min dotter prata som "amandavardet",eller skriva som blondinbella,thess och de flesta andra, ja då skulle jag skjuta mig själv.

Idag på aftonbladet så finns rubriken "De gjorde sin karriär genom bloggen", ingen av ovannämda var med (för dom är för små för att jobba typ?) däremot några riktigt talangfulla bloggare.
"Få ditt drömyrke genom bloggen,var nischad"... Jag är ju oftast rätt bitter på mänskligheten här i bloggen,och jag tror om det finns nån läsare som inte känner mig borde tycka att jag är sjukt tråkig men på riktigt är jag helt annan.. har inte tid att vara bitter i mitt fina liv, det lämnar jag här i bloggen och hämtar när jag behöver lätta mitt hjärta,så om man blir tilldelad ett yrke genom bloggen,då vill jag va den nya lasse anrell. gnälla på junk och få pröjs för det, ja varför inte.



Tills vidare!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0