-sverigedemokraterna

Det snackas mycket politik just nu och jag inte låta bli att lägga näsan i blöt...

asså jag vet inte riktigt vad jag ska säga.. Det finns iallafall folk som röstat och tänker fortsätta rösta på SD, varför?
klickade runt lite på SD´s hemsida och hittade en sammanfattning av sd´s politik, var tvungen att läsa igenom.

Det första som slår mig är att det finns ett 10tal punkter,den ena värre än den andra, sen sista punkt var "invandringen" och det stod en hel bok om det, dom andra punkterna var kortfattade. Pratade även lite löst med en förespråkare som menar på "vi är stolt att vi vågar stå för att vi tycker invandringen går fel till", bra där!

Det är liksom för sent att göra något åt felet, ja kanske tog vi oss vatten över huvudet men det har SD lösningen på serru, "vi ger dem hemlängtan".
Jo för att ju fler invandrare vi skickar hem så kommer sverige bli mycket bättre, och nollvisionen om våldtäckt,rån,grupphat,stöld är ett gigantiskt kliv närmare, okej inte deras ord men garanterat deras mening.

nåja, invandringen är ju bara en punkt detta parti är helt skeva i.
Såg för ett par år sedan ett debatt program på tv där några förespråkare för SD satt med, den ena, lite yngre av dom kläcker vid ett tillfälle ur sig: "Om det fanns ett land utan invandrare skulle jag flytta dit" vipps, iq fiskpinne fick en helt ny innebörd.

citat från sidan:
"
Skatterna
Sverige är ett av de länder i världen med högst skattetryck. Det mångkulturella samhällsexperimentet kostar oss varje år enorma pengar och det är bara sverigedemokraterna som ifrågasätter om det är rimligt. Vi är det enda parti som kan sänka skatterna och förbättra den offentliga servicen samtidigt.
"


Förlåt men förstod jag det här rätt men menar dom alltså att vi ska betala mindre skatt,samtidigt som en offentliga servicen blir bättre? För så länge jag har levt har förbättring inneburit dyrare skatt eller straffavgift.

Allt är en jävla bluff.. finns hur många teorier som helst om detta men kan dom inte göra det lite mindre uppenbart? Att skicka hem invandrarna är inte lösningen på problemet, det finns ingen lösning för skadan är redan skedd.

botkyrka,hässelby,gottsunda,vivalla,rosengård, alla dessa har något gemensamt,som i folkmun klingar illa i dessa dagar. Invandring och inte en chans till assimilering.
När folket kommer till sverige så sätts dom i förorterna ihoppackade, flera religioner,språk etc, hur ska dom kunna anpassa sig i det här klimatet? det är ju omöligt när ingen själ i området dom bor vet mer än den andra om svenska hyffset. tillochmed ordet förort har börjat beskrivas som invandrartät miljö det måste ju sända vissa signaler ?

Frågorna är många hörrni..vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: Anna

Tja!

Fan stephan du ska fanimej bli din egen politker tycker jag. skulle du regera skulle det nog bli bra och jämnställt bland oss alla svenskar som invandrare. Eftersom jag e uppvuxen i G-Sunda så håller jag med om att vi slänger in invandrarna i ett fack å där ska de hållas jag beundrar de som facktiskt oxå drar sig ut som tex våra grannar men tyvär så måste även dom försvenskas för att vi svenskar ska tycka om dom å det e jävligt fel tycker jag. Så länge de håller sin religon på sitt håll och vi våran utan att påpeka för andra att det e så jäkla bra så e jag nöjd med alla människor.

Jag vet ärligt inte varför man e så jävla anti mot invandrare, vi är INTE bättre människor för att vi är svenkar. Kom oxå på att de som åkt in på kåken för de värsta brotten är ju SVENSKAR... Så varför skyller SD på att det e invandrare som ställer till det för sverige när det e vi själva som gör brotten mm?!?! Fuskar osv..

fan Ta dumma människor av alla slag tycker jag.

Men det har aldrig varit en perfekt värld och kommer aldrig att bli det heller så inse det alla som tror att det går att göra allt så jävla bra, det spelar ingen roll...

2009-11-10 @ 00:07:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0