-sad but true.

Underliga är då djuren i vår herres hage.
Jag undrar hur det är att leva efter en religion, alla har lika värde och alla finns till ett högre syfte. what?
Är efter dom senaste dagarnas rabalder helt säker på att om det finns en gud i himmelen, så finns det en djävul i helvetet och att dom sinsemellan spelar tärning om beslut.

Det står över min vildaste fantasi hur en del människor tar sig friheter att sätta sig på en hög häst och titta ner på andra, och en del har fått för sig att det är precis det jag gör här i min blogg.
Jag har sagt det förut och jag kan säga det igen jag är en åsiktsmaskin dock är det en jävla skillnad på mig och dig din jävla mupp som inte ens har mage att stå för vad du säger, och dessutom skulle jag aldrig titta ner på en människa för dens val och åsikter, men jag måste ju få ifrågasätta ?

"vi ligger alla i rännstenen, men somliga av tittar på stjärnorna"


Det som tog skruv sist var att jag sa att "halva min friendslist på facebook med fitta är gravid" och att den skaran har en tendens att gnälla så in i helvete, jag har ett par nära som gav mig en klapp på axeln för dom fattade åtminstone att det handlade om en ren och skär iaktagelse, inte att jag hackade ner på någon specifik då den specifika det skulle handla om i det här fallet faktist är en av dom som gnäller förvånansvärt lite (i jämnförelse alltså) Jag har skrivit några inlägg om det här och jag är enormt jävla skitförbannad just för att personer i min närhet som inte har ett skit med att göra vad jag skriver här blev inblandade.  Jag skriver som jag gör och jag kan ta att jag får höra diverse glåpord, jag blir smickrad för all respons är bra respons. När det dessutom visar sig att 90% tycker det jag skriver är roande och sant så känns det som en seger, guldmedalj till mig själv med andra ord.

Jag har suttit och funderat ut vilket helvete jag ska ge den här personen för att denne blandade in min sambo och min mamma, jag har ju den info jag behöver så att "röra om i grytan" ordentligt skulle bara ta några minuter.
Men sen ställde jag mig frågan om det är värt det? ska jag ödsla energi på en människa som är så feg och så misslyckad att den inte ens kan ge svar på tal eller åtminstone be om ursäkt när det är allt jag krävt?

Kan inte hjälpa tycka synd om J som har fått dig till förebild men förhoppningsvis slutar eländet där, vore verkligen helt förjävligt om din äckliga personlighet skulle spridas i generationer efter dig, en nogood kuksugande liten samhällsparasit.



del2: Karma is a bitch

Jag har jobbat jävligt mycket med mitt humör dom senaste månaderna och egentligen blir jag inte upprörd så särskilt ofta, och ett stort steg mot detta var när jag börja förstå att karma är på riktigt,och att karma suger hårt för dom som drabbas av det.

"lagen om orsak och verkan" äntligen något med religion och filosofi som känns bra.

man får kuk i munnen och det kallas karma, simple as that.
Tyvärr så kanske det slår igen mot en fast det i själva verket drabbar en helt oskyldig,som ens barn?
Det har ju hänt innan och så hände det igen, nämen?
Allt du står för äcklar mig och jag skulle inte pissa på dig om du så stog i lågor.


Jag gillar verkligen det här :)
Tänker dock inte dra det här något vidare i bloggen. Jag uppdaterar som vanligt f.o.m nu och lovar att ni får veta om det händer ngt nytt roligt. Inte så troligt dock med tanke på att det varit tyst hittills..

Ses!

Kommentarer
Postat av: mamma

tur att det finns människor som du som törs stå upp för sin åsikt !! fega anonyma idioter som vräker ur sej galla får förr eller senare betala sin skuld ! och jag hoppas verkligen att det svider och gör JÄVLIGT ONT !!!!! tummen upp för dej Stephan som törs stå för det du säger !stackars j med en sådan sk förälder !! len i truten på fb men du blir nog genomskådad !

2010-03-08 @ 19:01:36
Postat av: mamma

du Stephan ska ha credit som törs stå för dina åsikter !! till skillnad för den idioten som är så jävla feg som inte törs ge sej till känna !! då är det lätt att häva ur sej en massa skit ! du vet ingenting om stephan ! han är en varm och fin person ! är älskad av sin familj ! men du ditt jävla miffo har väl inte ens nåt som är värt att kalla familj ! vet inte var du fått ditt skitsnack ifrån ! men vi är på god väg att få reda på det oxå ! och som sagt vi vet vem du är !!!!

2010-03-08 @ 20:07:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0