-välkommen! (playing for change)

Jag är inte helt färsk i bloggsvängen,men jag har ledsnat,börjat om,ledsnat och börjat om igen. Så den här gången så tänker jag ha en röd tråd i bloggen, MUSIK.
Så för att reda ut lite begrepp:
Röd tråd musik: Ja,varje inlägg kommer kretsa kring musik, låttips m.m.
fega påhopp: jag älskar ironi,och ibland när jag ser saker kan jag inte låta bli att vara sarkastisk,har ni följt någon av mina andra bloggar vet ni vad jag menar,om inte så lär ni märka med tiden.

Jag kommer inte uppdatera varje dag,det funkar liksom inte med allt annat som ska göras, men jag hoppas du finner  läsningen intressant och att musiken faller er i smaken! enjoy!


Så dag 1.

Jag hittade det här klippet häromdagen, det är från en dokumentär som heter "Playing for change" och blev jävligt imponerad!
Riktigt coolt projekt som går ut på att ett team åker världen runt och spelar in gatumusikanter, klipper ihop det till det här fantasiska resultat ni kan se här nedan.

Playing For Change | Song Around The World "Stand By Me" from Concord Music Group on Vimeo.

Det tog en stund för mig innan poletten trillade ner, "playing for change"  är budskapet, och det är ju precis vad alla dessa artister gör, spelar för växel, men iochmed den här dokumentären så spelar dom även för förändring då stor del av intäkterna har gått till välgörande ändamål, helt fantastiskt! Och kolla bara vilken skön glidare "Grandpa Elliot" är, finns en del roliga klipp med han på tuben och han har en GRYM sångröst! Allt för idag! på återseende!


Så här kommer bloggarna se ut,det är upp till er att älska eller hata! :)
All sorts olika musik kommer tas upp, så håll utkik :)!

hasta la vista baby!


Kommentarer
Postat av: mamanda

du får ta och ändra länken, eller har du två amandor ? ;p

2009-05-11 @ 11:11:11
URL: http://duvetmanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0