-supportervåld går det att stoppa ?

Det blev en riktigt trevlig gårdagskväll, skämten om jill stod som spön i backen.. ja hon är kort denna dam och jag tror även Jill själv var medveten om detta när hon lämnade oss.

läste på expressen idag om en man som blivit misshandlad svårt av ett gäng på 8-10 personer.
Motivet i detta fall var meningsskiljaktigheter om fotbollslag, djurgården hammarby?
Jag blir helt förtvivlad på tanken,jag tycker dagstidningarna fylls med mer och mer makabra händelser, rån,skottlossning,misshandel etc. Men om ett fotbollslag?

Några tankar jag fick när jag läste det här...
Supportervåldet är ju välkänt i England framförallt, stundtals handlar det mer om brutala sammandrabbingar än om fotbollen i sig.
Här i sverige är det ju knappast nytt, men känns dock som det är sthlms klubbarnas supportrar som har svårt att hålla sams, "Black Army" är ökända och en kompis mamma sa till mig och kompisen att "stanna inne idag,AIK möter ÖSK blir säkert bråk och oroligheter på stan", det här var för ett par år sedan,och när vi passerade eyravallen så var det sjuuuuuuukt mycket supportrar på plats, långt led ifrån stan som kom gåendes. Det skreks diverse glåpord, inget bråk som urartade just då men va fan,det är är vuxna människor.

Hur lång tid dröjer det innan överdriften dras nedåt i åldrarna?
Minns skoltiden,framförallt lågstadiet då man skojjade friskt med kompisarna när ens favvolag slog deras,kommer det eskalera till mer våld i skolorna eller håller det sig i högre åldrar?

Alla har rätt till sin åsikt, alla har väl rätt till sitt lag med, men hur kan man ta sig friheten att misshandla en person med kärlek till ett annat lag bara för att ?
Att dom var 8-10 pers som gick på en ensam kille bara det är ju en historia för sig själv, jag citerar min bror:

Jag vill slå tillbaks för dom svaga och jag vill slå hårt!

ni kan läsa om eländet här:
http://www.expressen.se/Nyheter/1.1772453/man-misshandlad-av-gang-i-gamla-stan

över & ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0