-just nu

Precis när gatorna började bli torra så var det nåt jävla spån som kom på att vi skulle ha snöstorm idag, tack som fan, snacka om bakslag..

Och helgen flög förbi som vanligt, jag satt på söndagkvällen och försökte få ett grepp om vad jag gjort för något i helgen men nej, inget vettigt gjort direkt, fan jag måste skaffa mig en vettig hobby, där här med cyberspace börjar gå utför, jag blir förbannad på riktigt vart jag än befinner mig on tha internet.

Folks jävla gnäll, Jag skaffade blogg en gång i tiden och jag vet att jag sa är du inte en insikt eller ett skratt rikare när du klickar dig härifrån då kan jag lika gärna skjuta mig själv, och jag försöker verkligen även om jag kan vara en jävla bitterkuk här,göra läsningen så rolig som möjligt ,eller det kommer mer eller mindre omedvetet. Men back to topic, jag har 200+++ vänner på facebook och just nu är det sk "babyboom", halva min vänskapskrets med fitta är gravid typ, fine men dom borde fan hålla sig från facebook under höggraviditeten för allt jag ser är ett jävla gnäll, jag riktar mig främst till andagångs morsorna i det här, för ni har fan ingen rätt att gnälla, ni har gått igenom smärtan och det jobbiga en gång innan (frivilligt) och det var ingen som höll en pistol emot tinngen på er den här gången heller, jag är kass på att simma så jag håller mig borta från vattnet i så stor mån som möjligt, hur svårt kan det va?

Jag har lust att skriva när det ockras att det är samma för alla, fast det är ju inte såklart... rökpaus.

Så iaf, jag bollas runt på internet och trycker godtyckligt på länkar som folk skickar och inte nog med att jag får bli helt deprimerad av allt gnäll på facebook, självklart ska det bloggas och överdrivas så in i helvete, snälla tyck synd om mig nää vännen, det är rätt åt dig.

Nånting som är ännu mer fel är att mitt internet har blivit en rutin, min dag blir helt fel om jag inte får sitta och kolla igenom dom 13 bloggarna jag läser fast jag blir förbannad på dom ibland, kolla igenom dom 3-4 forum jag hänger på(det enda "vettiga" med mitt itliv) sen såklart facebook, utmaningar och spel och självklart njuter jag av att ha koll på vad folk gör. jag är ingen flitig statussnubbe men jag beundrar fan dom som skriver precis vad dom gör timme för timme varje dag.  Bla bla: städar medans jag väntar på tvätten, bla bla: har hängt tvätten och städar nu ska jag nog laga någon mat *duttia ja* bla bla:är sjukt mätt, vad göra nu? vad göra nu !?!? folk kommer på nåt att skriva hela tiden i statusen men sen tar det stopp tydligen.

rutiner..
Jag ska ba kolla mailen innan vi slår igång filmen.
måste skörda min shit annars ruttnar det.
höhöhö såg du vad *person* skrev på sin status?

Det värsta är att alla är fast i skiten, jag tycker det är riktigt kul att läsa vad folk har för sig men ser man på det ur ett kritiskt perspektiv är det jävligt skrämmande, folk har koll på varandra 24/7.
Folk lägger ner flera timmar om dagen på farmville och fisklife ?! det genererar inga pengar, dom enda som ser det är dom vänner som spelar samma spel OM dom väljer att titta. det är ju helt sjukt.
Vi stannar här.. tror ni hajjar vad jag menar.

Tisdag comming up så förhoppningsvis står det inte på förens det är helg igen, vädret ser dessutom lovande ut i veckan, bara hålla tummarna för lite sol så det här vita helvetet kan försvinna.
Jag vet inte om jag nämnt den totala avsaknaden av plogning på vår parkeringsplats? och att jag dessutom blivit lurad på plogningen 2 gånger av en utvecklingsförstörd snubbe. Jag skämtar alltså inte men det är/var dryga metern snövall innan det började töa, det är fortfarande alldeles för mycket så jag får snylta på gästparkeringen vilket är så lagom givande när man kommer hem sent och dom redan är upptagna, så hela kumlas plogmongo, om du läser det här: ploga ditt as..

Nu ska jag ta och bränna en skön skiva till imorgon, sen hoppa isäng tidigt medans jag är ändå är trött. i morgon ska tak snöröjjas,  sen kanske jag kan få en myskväll med en bra film med min baby,det vore värt som fan :)

laters!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Din lilla jävla skit som inte har något vettigt för dig och inte ens ett jobb samt är IQ befriad det står ju helt klart när man läser din blogg och ditt språk.Hoppas du aldrig får barn någon gång med dina värderingar och absolut inte barn nummer 2.För tänk om din "hora" gud nåde henne skulle "gnälla" under graviditeten..ojojoj..stackars henne.En graviditet är inte den andra lik så om den första varit komplikationsfri och nummer 2 inte blir det,får den blivande mamman LÄS exvis din "hora" inte säga ett ljud om den då?Fyfan vilken liten skit du är.Även din mamma "klagade" under några graviditeter som var efter den första.Och hon är inte på något sätt onormal för det.Men Du,antingen är du tappad i golvet eller så har du någon störning som inte upptäckts än.Vissa störningar upptäcks ju tyvärr inte förräns i vuxen ålder som typ borderline syndrom,ADHD m.m Men så som Du beter Dig har du väl varenda jävla bokstav i hela alfabetet.

Såna som dig skulle ut och jobba på en oljeplattform i minst 1 år så det kanske skulle kunna gå och rädda NÅNTING av nån hjärnhalva så Du skulle kanske ha rättighet nångång att kalla Dig ett mycket vanligt ord,och det ordet är :Man! Det andra ordet är:Vuxen!

2010-03-03 @ 13:54:41
Postat av: mamanda

Och vem är du att yttra dig på det sättet, anonymt dessutom.

Han har inte hängt ut någon i sitt blogginlägg, en blogg är till för att lufta sina tankar.



Vässning, stå för vem du är istället :)

2010-03-03 @ 14:44:24
URL: http://duvetmanda.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du din fega jävel skulle det vara skottpengar på !! passa dej jävligt noga vad du skriver om min son ! jag är nästan säker på att jag vet vem du är !! dra åt helvete ditt jävla miffo !!!!!!!!!!!!!!!

2010-03-03 @ 16:40:48
Postat av: Tina Forsberg

Snälla!!säg att anonym inte är vuxen elller har barn!Vad har du med Stefans liv att göra?Vad vet du om Stefan?Eller springer du någon annans ärende som inte har mål i mun?!Sorgligt och hemskt elakt skrivet.Men jag vet att det inte känns för Stefan för han är så pass vuxen så han förstår att du är sjuk...Tänker citera bob marley.. "Who are you to judge the life I live? I know I'm not perfect -and I don't live to be- but before you start pointing fingers... make sure you hands are clean!" — Bob Marley

2010-03-03 @ 19:53:41
Postat av: Anonym

kom igen din apa ! du har fortfarande chansen att be om ursäkt !!! vi vet vem du är !!

2010-03-03 @ 20:06:27
Postat av: Johanna

Eftersom du verkar anse dej så himla "smart" själv, så kanske du borde vara VUXEN nog att stå för dina åsikter, och inte vara anonym??

Om du nu stör dej på hur Stefan skriver, sluta läsa hans blogg kanske?!



Och till Stefan: Fortsätt skriv, så som du brukar, med flera kilo humor,sarkasm och lite småbittert sådär, alla kanske inte gillar det, men jag uppskattar att få le lite :).

(skrattar fortfarande gott om det du skrev i din förra blogg angående Carolina Gynning....hahaa, klockrent!)



Kram!!

2010-03-06 @ 16:56:34
Postat av: Micke

Fröken anonym går ju för fan på soc. Vilken dåre

2010-03-19 @ 20:39:30
Postat av: Stefan

jo men visst. skrattretande om nått =)

2010-03-19 @ 20:46:08
URL: http://voxpop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0