-my gift and my curse.

tålamod kreativitet..
Ok, tålamod har aldrig varit min starka sida, jag gillar enkelt, jag gillar att saker funkar direkt, jag vill inte strula och "försöka fixa" saker, dom kan funka direkt. bra så.
Det blir självklart en hel del vardagsproblem med min brist på tålamod, just för att jag drar mig så in i helvete för gå en krångliga vägen även om det skulle kunna resultera i något väldigt bra.
Kreativitet, Jag tror man kan vara en kreativ person eller kreativ på sitt eget vis.
Självklart är jag ett mellanting, jag kan känna mig kreativ som helvete, vilket jag faktiskt är vissa dagar.
Jag behöver verkligen lära mig att portionera ut den kreativiteten över längre perioder.
Jag försöker inbilda mig att det skulle komma hand i hand med tålamod men den biten är en historia för sig.
Läste en artikel om en 31årig tjej som led av någon nervsjukdom som successivt tar över hennes kropp.
Hon har legat i respirator sen 6 års ålder och kan inte andas själv, nu har hon bett om att få dö, nersövd vill hon att dom rycker sladden till maskinerna och låter henne somna bort. Jag blev jävligt illa till mods när jag läste det här inte just för att det såklart är en hemsk situation, men att det ska behöva va sånt jävla ståhej om det?
Hennes begäran ska granskas och eftersom dödshjälp inte är tillåtet i Sverige så kommer det säkert avslås.
Hon vill dö för att det handlar bara om en kort tid innan hon inte kan styra hjärnan själv och hon vill inte leva som ett paket, utan dö med den lilla värdighet hon har kvar.
Det var en omröstning under artikeln:Borde det vara tillåtet att avbryta en livsuppehållande behandling om patienten ber om det?
När jag rösta hade 65500 personer röstat, 95,5 procent hade röstat ja.Jag tycker det talar sitt tydliga språk, gör det lagligt med aktiv dödshjälp, ingen människa förtjänar att lida ett helt liv.Läste vad folk bloggat om artikeln, det gick allt ifrån att jesus ger en styrka till att det handlar om en tjänst som kommer missbrukas. so fucking what ? "jesus ger mig styrka" är det därför det dör barn och unga människor dagligen och lämnar familjer i sorg med våldtagna själar, nej jesus gör inte ett skit om han ens existerar.Och jag har svårt att förstå hur man ska kunna missbruka dödshjälp, tror inte att man kan åka in med ett skrubbsår och be om en spruta direkt, självklart måste man göra noggranna utvärderingar innan man låter "det" ske.
Det är 2010 och jag har fan väldigt lite hopp för mänskligheten, jag har sagt förut att jag inte var något ess i skolan men med okunskapen jag ser hos folk dagligen så börjar jag fan undra om läroverket är något att ha överhuvudtaget ? Dom simplaste sakerna framstår som omöjliga "projekt" medans folk jobbar för fred så tillverkar en annan familjepappa vapen för en skitsumma till månadslön. För att lösa problemen måste man återgå till början, det spelar ingen roll hur många idioter som står med plakat och gör bort sig utanför riksdagen, där sitter bara en samling radiostyrda personligheter som inte kan något annat än att fatta beslut, mitt i allt det här står vi "vanliga" och ser på medans dom förstör  det vi väljer att kalla vardag.Vad hände med sunt förnuft och vett & reson ?
Man spenderar hela livet på att försöka komma till freds men om vi inte är herre över vår egen kropp & liv måste man ju kalla det dömt att misslyckas?
Nej nu ska jag göra det bästa av min dag =)vi hörs!

Kommentarer
Postat av: M.

Givetvis ska döds hjälp vara tillåtet i vissa situationer, att det inte är tillåtet i Sverige fattar jag inte..Djur tex, de får inte alls lida. har en hund ont & är sjuk, ja då ska det banne mig bort på en gång... men vi, vi ska få lida in i det sista! SJUKT!

2010-03-18 @ 11:42:43
URL: http://marialinden.blogg.se/
Postat av: amanda

Jaa, nog är du kreativ alltid.

Som igår med tandkrämstuben och duschdraperit (oj vad snuskigt det lät?)

Det är inte alla som hade kommit på det ;)

2010-03-18 @ 12:53:58
URL: http://duvetmanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0